Posted on: 28 czerwca 2021 Posted by: Admin Comments: 0
Branża IT
Spread the love

Większość dzisiejszych firm będzie miała jakieś wymagania w zakresie IT, a znaczna część z nich uzna IT za kluczowe w codziennym prowadzeniu działalności. Nie tylko musisz myśleć o ogólnych wymaganiach IT firmy, ale w dzisiejszych czasach każdy dział ma swoje indywidualne potrzeby – takie jak programy na zamówienie, oprogramowanie lub przepływy pracy. Oczywiste jest, że większość firm będzie potrzebowała jakiegoś dedykowanego zasobu IT, ale problem polega na podjęciu decyzji, czy zbudować własny wewnętrzny zespół IT, czy zdecydować się na outsourcing wsparcia IT.

Własne wsparcie IT Istnieją korzyści z budowania wewnętrznego zespołu IT. Dzięki odpowiednim ludziom, z odpowiednim doświadczeniem i kwalifikacjami możesz zbudować dostosowany do potrzeb zespół wsparcia z dogłębną i specjalistyczną wiedzą na temat konkretnej konfiguracji i systemów Twojej firmy. Jeśli są oparte na miejscu, prawdopodobnie będą dostępne natychmiast i będą w stanie dość szybko rozwiązać problemy. Niektóre firmy uważają to za nieocenione w przypadku potencjalnych sytuacji awaryjnych, takich jak naruszenia bezpieczeństwa. Budowa wewnętrznego zespołu IT wymaga jednak czasu, cierpliwości i często znacznych nakładów kapitałowych. Firmy muszą zrozumieć, jakich umiejętności będą wymagać w przyszłości, aby zbudować skuteczny zespół, a to może być trudne do przewidzenia – nawet dla najbardziej przyszłościowego lidera biznesowego. Należy wziąć pod uwagę nie tylko jednorazowe opłaty rekrutacyjne. Średnia pensja analityka service desk wynosi około 26 000 złoty. Jeśli chodzi o menedżera IT, możesz liczyć na 45 000 Zł lub więcej. Musisz również wziąć pod uwagę bieżące koszty szkolenia – ponieważ chcesz, aby Twój zespół był na bieżąco. Zwykle błędem jest poleganie na jednej lub dwóch osobach do zarządzania całym środowiskiem IT. Nawet najbardziej doświadczony inżynier IT będzie miał luki w wiedzy. Poleganie wyłącznie na bardzo małym zespole może prawdopodobnie spowodować problemy związane z chorobą i ubezpieczeniem urlopowym. Co się stanie, jeśli jeden członek twojego dwuosobowego zespołu będzie na urlopie, a drugi zachoruje? Kto będzie odpowiedzialny za załatwianie spraw poza normalnymi godzinami pracy? Nie możesz oczekiwać, że jedna osoba będzie pod telefonem 24x7x365.

Outsourcing wsparcia IT

Jedną z głównych korzyści outsourcingu IT są oszczędności finansowe, jakie oferuje. Ogólnie rzecz biorąc, outsourcing wsparcia IT jest bardziej opłacalny niż tworzenie zespołu wewnętrznego i możesz spodziewać się stałej opłaty miesięcznej lub opłaty za użytkownika. . Dokładna cena zwykle zależy od liczby użytkowników i poziomu wsparcia, ale po dokonaniu obliczeń outsourcing wydaje się być najbardziej opłacalną drogą. Dzięki zewnętrznemu wsparciu IT masz wsparcie 24x7x365, więc nie musisz się martwić o takie rzeczy, jak choroba i ubezpieczenie urlopowe. Większość dostawców wsparcia IT ma wydzieloną linię poza godzinami pracy, dzięki czemu możesz uzyskać dostęp do pomocy, kiedy tylko jej potrzebujesz. Wiele problemów można teraz rozwiązać zdalnie, więc możesz nie potrzebować stałego zespołu na miejscu przez cały czas. Będziesz mieć również dostęp na żądanie do szerszej puli wiedzy. Wysokiej jakości firma outsourcingowa IT będzie dysponować personelem o szerokim doświadczeniu i kwalifikacjach, dlatego zawsze powinna być w stanie znaleźć kogoś, kto pomoże, niezależnie od tego, czy będzie to pomoc przy szybkiej naprawie, czy w przypadku bardziej długoterminowego projektu. Jeśli Twój wewnętrzny zespół IT nie ma odpowiedniego doświadczenia, być może będziesz musiał sprowadzić niezależnego konsultanta. Chociaż może to być najem krótkoterminowy, koszty się sumują, ponieważ wykonawcy często wymagają wyższych stawek dziennych. Krytycy będą argumentować, że osoba trzecia nigdy nie będzie tak skuteczna jak pracownik pod kontrolą kierownictwa. Inne problemy często dotyczą prywatności danych, własności danych i odzyskiwania po awarii. Jednak większości można całkowicie uniknąć, mając do dyspozycji odpowiedniego dostawcę outsourcingu IT. Powinny istnieć umowy regulujące jakość otrzymywanych usług. Umowy o gwarantowanym poziomie usług powinny określać sposób ustalania priorytetów problemów, czasy reakcji i kary w przypadku ich nieosiągnięcia. Wskaźnik utrzymania klienta i rekomendacje mogą dać ci przybliżone wyobrażenie o jakości, ale nie podejmuj decyzji na podstawie jednego czynnika – np. „kto jest najtańszy?”

Podsumowanie

Może być trudno zdecydować, które podejście jest najlepsze dla Twojej firmy, ale jasne jest, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, jeśli chodzi o wsparcie IT. W przypadku niektórych firm żadne podejście może nie być w 100% poprawne. Skłania to niektórych do wyboru modelu hybrydowego, który łączy elementy outsourcingu z zespołem wewnętrznym. Najważniejsze jest znalezienie odpowiedniego partnera outsourcingowego IT, który rozumie Twój biznes i potrzeby.