Spread the love

Outsourcing IT Warszawa: co to jest i jakie są główne korzyści dla Twojej firmy?

Outsourcing działań i rozwoju IT jest od lat gorącym tematem. Wspólne zalety outsourcingu IT to skalowalność, bardziej niezawodne odtwarzanie po awarii, łatwiejszy dostęp do ekspertów merytorycznych, niższe koszty i możliwość skoncentrowania zasobów na rozwoju podstawowej działalności.

Jednak outsourcing wprowadza również bardziej złożony model dostarczania, problemy z bezpieczeństwem i prywatnością, mniejszą widoczność, zmniejszoną kontrolę nad ogólną infrastrukturą IT i utrudnia mapowanie wyników IT do potrzeb biznesowych firmy. Ten artykuł ma na celu przedstawienie głównych koncepcji, zalet i wyzwań związanych z wdrożeniem Outsourcingu IT oraz tego, jak JNS może pomóc Twojej firmie osiągnąć jej cele strategiczne w czasach globalnego kryzysu.

Czym jest outsourcing IT Warszawa?

Według firmy JNS outsourcing IT polega na korzystaniu z usług zewnętrznych dostawców usług w celu efektywnego dostarczania procesów biznesowych, usług aplikacyjnych i rozwiązań infrastrukturalnych z wykorzystaniem technologii informatycznych w celu osiągnięcia wyników biznesowych. Outsourcing, który obejmuje również usługi użyteczności publicznej, oprogramowanie jako usługę i outsourcing w chmurze, pomaga klientom opracować odpowiednie strategie i wizję zaopatrzenia, wybrać odpowiednich dostawców usług IT, ustrukturyzować najlepsze możliwe kontrakty i zarządzać umowami zapewniającymi trwałe korzyści dla obu stron. relacje z dostawcami zewnętrznymi. Outsourcing może umożliwić przedsiębiorstwom obniżenie kosztów, skrócenie czasu wprowadzania produktów na rynek oraz wykorzystanie zewnętrznej wiedzy fachowej, aktywów i/lub własności intelektualnej.

Outsourcing IT Warszawa w aktualnym kontekście globalnym

Praca zdalna staje się coraz częstszym sposobem praktykowania dystansu społecznego podczas pandemii COVID-19. Prowadzona przez biznes w odpowiedzi na wezwania Światowej Organizacji Zdrowia ma codzienny wpływ na pomoc w zarządzaniu nowym koronawirusem. Europejskie firmy stoją przed wyzwaniami pracowników pracujących w domu. Zajmują się również procesami, które chcieliby zautomatyzować, zanim większość ich pracowników musiała pracować w domu. Okoliczności te będą decydującym czynnikiem dla wielu europejskich firm, aby otworzyć się na cyfryzację i automatyzację swoich procesów pracy. W przyszłości obniży to próg outsourcingu. Tak więc na dłuższą metę europejskie firmy mogą być bardziej skłonne do outsourcingu swoich procesów informatycznych lub biznesowych do innych krajów. Wśród firm z całego świata panuje duże zrozumienie. To kryzys, który dotyka nas wszystkich. Gdy terminy nie są dotrzymywane, a harmonogramy muszą być zmieniane, większość firm zrozumie i będzie elastyczna. Nasza najlepsza rada to: komunikuj się z partnerami outsourcingowymi. Przejrzyj informacje o statusie projektu i sposobie jego realizacji. Upewnij się, że Twoi klienci widzą, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, i pozostań silny.

Rodzaje outsourcingu IT

Istnieje wiele rodzajów outsourcingu IT, definiowanych przez miejsce i sposób wykonywania zleconej pracy. Obejmują one:

Outsourcing projektowy

Znany również jako outsourcing rozwoju oprogramowania, nearshoring, offshoring itp. W tym przypadku firma dostarcza wszystkie informacje związane z projektem zewnętrznemu dostawcy outsourcingu, a ten dostawca zajmuje się rozwojem oprogramowania, zapewnianiem jakości i zarządzaniem projektami.

Nasz personel

W przypadku modelu outstaffingowego firma kupuje czas pracowników od dostawcy outsourcingu IT. Zazwyczaj firma płaci stawki godzinowe lub miesięczne.

Otwarcie Centrum B+R

Znany również jako Offshore Office. Niektóre firmy otwierają Biuro Badań i Rozwoju w innym kraju (zwykle pod tą samą marką) i zatrudniają miejscowych ludzi do pracy dla firmy w biurze. Korzyści z outsourcingu IT Istnieje niezliczona ilość powodów, dla których firmy zlecają określone czynności biznesowe. Oto niektóre z najczęstszych przyczyn: Zwiększenie koncentracji firmy Dostęp do światowej klasy możliwości Kontrolowanie i obniżanie kosztów operacyjnych Zwiększenie wydajności czasochłonnych funkcji Dystrybucja ryzyka z firmą partnerską Zwiększenie wykorzystania zasobów zewnętrznych

Główne korzyści z outsourcingu IT to:

Outsourcing IT Warszawa obniża koszty

Koszty są bardziej przewidywalne w przypadku outsourcingu. Na przykład; kiedy korzystasz z hostowanego serwera, co miesiąc oferuje on ustalanie wydatków w określonych z góry kwotach. Nie ma żadnych kosztów konserwacji ani wydatków na sprzęt poza stałymi kwotami.

Najczęstszym powodem outsourcingu jakiegokolwiek projektu jest posiadanie dostępu do wiedzy eksperckiej i doświadczenia, których obecni pracownicy mogą nie oferować. Najlepsze jest to, że nie musisz płacić za szkolenie swojego informatyka. To firma outsourcingowa, która szkoli dla Ciebie pracowników w zakresie najnowszych technik i programów.

Dostęp do zasobów globalnych

Istnieje wiele firm outsourcingowych, które mogą pomóc firmom bez dostępności pracowników, przestrzeni biurowej lub osobistego języka, aby obsługiwać klientów w różnych strefach czasowych w ciągu dnia.

Oszczędności

Oszczędności wynikające z outsourcingu mogą być naprawdę dramatyczne. Według badań, ponad 80% firm zatrudniających mniejszą liczbę pracowników odniosłoby znaczne oszczędności z samego outsourcingu zarządzania pocztą e-mail. Firmy IT mają możliwość oferowania dostępu do sprzętu i usług po bardzo niskich kosztach, niż Twoja firma może ponieść, aby uzyskać je samodzielnie.

Najlepsze praktyki outsourcingu IT Warszawa

Określ odpowiedni projekt

Nie wszystkie projekty można zlecić na zewnątrz. Outsourcing działa najlepiej, gdy Twój projekt ma określone wymagania lub nie jest związany z Twoją podstawową działalnością. Na przykład wiele firm korzysta z usług w chmurze, takich jak Google Cloud i Amazon Web Services, aby hostować swoje witryny internetowe. Firma może wyróżniać się w tworzeniu aplikacji internetowych, ale nie ma zasobów do zarządzania środowiskiem hostingowym. Zamiast tego zatrudniają dostawców usług w chmurze, aby dostarczali i utrzymywali dla nich infrastrukturę. Otrzymują korzyści z profesjonalnie utrzymanego środowiska bez kosztów utrzymania własnych systemów. Outsourcing powinien dać Twojemu zespołowi swobodę skupienia się na tym, co robi najlepiej, a jednocześnie umożliwić Ci szybsze dostarczenie projektu.

Nakreśl plan

Twórz jasne, realistyczne cele z dobrze zdefiniowanymi harmonogramami. Daje to większą kontrolę nad projektem. Umożliwia także dostawcom tworzenie realistycznych, dobrze zdefiniowanych propozycji. Im więcej masz informacji, tym łatwiej oszacować wielkość i koszt projektu. A tworząc dobry plan na początku, zawsze masz do czego się odwołać, jeśli projekt wypadnie z kursu.

Wybierz dostawcę, któremu możesz zaufać

Twój dostawca outsourcingu jest przedłużeniem Twojej firmy. Wybierz kogoś, z kim czujesz się komfortowo dzieląc się tajemnicami biznesowymi i handlowymi, w przeciwnym razie projekt nie będzie postępował. Jako punkt odniesienia wybierz dostawcę, który rozumie Twoją branżę. Powinny również w pełni odpowiadać Twoim celom i kulturze biznesowej. Im lepiej zrozumieją Twoje potrzeby, tym projekt będzie przebiegał sprawniej. Jeśli nadal nie masz pewności, rozważ uruchomienie małego projektu testowego. Pozwala to na wspólną pracę bez narażania głównego projektu na ryzyko.

Zdobądź dedykowany zespół

W przypadku dużych, długoterminowych projektów ważne jest posiadanie dedykowanych zasobów. Wielu dostawców pobiera opłaty w modelu Czas & Materiał. Problem z C&M polega na tym, że dostawca może przenieść programistów na inne zadania w zależności od dostępności. To jest świetne dla dostawcy, ale oznacza to, że zespół ciągle się zmienia. Ciągłe wprowadzanie nowych programistów do pracy jest zarówno czasochłonne, jak i kosztowne. Dedykowane zespoły zapewniają spójny zespół przez cały czas trwania projektu. Choć początkowo są droższe, oszczędzasz pieniądze na kosztach szkoleń. Deweloperów wystarczy wprowadzić do projektu tylko raz. Efektem jest zespół, który od samego początku rozumie Twój projekt.

Nie opieraj swojej decyzji tylko na cenie

 Wiele firm korzysta z outsourcingu, aby obniżyć koszty. Chociaż outsourcing jest tańszy, nie powinien być jedynym wskaźnikiem. Kluczem jest znalezienie dostawcy, który jest tańszy niż zespół wewnętrzny, ale oferuje ten sam poziom wiedzy i usług. To może być trudne do znalezienia, ale pamiętaj: dostajesz to, za co płacisz. Wielu doświadczonych outsourcerów zaleca tworzenie listy ofert, a następnie wyrzucanie najniższych i najwyższych cen. Następnie wybierz jedną z pozostałych opcji zgodnie ze swoim budżetem, wymaganiami i oczekiwaniami.

Dokumentuj wszystko

Dokumentuj każdy etap swojego przedsięwzięcia outsourcingowego, w tym elementy dostarczane, poprawki, zmiany w planie projektu i aktualizacje. Pomaga to śledzić postępy i dostarcza informacji potrzebnych do utrzymania projektu po zakończeniu umowy. Dokumentacja nie przybiera określonej formy. Obejmuje e-maile, notatki ze spotkań, podręczniki, zgłoszenia do śledzenia błędów, a nawet komentarze do kodu. Ważne jest, aby mieć zapis tego, co zostało zrobione w projekcie i kiedy zostało wykonane.

Komunikacja

 Nic nie jest bardziej katastrofalne dla wspólnego wysiłku niż brak komunikacji. Komunikacja utrzymuje obie strony zaangażowane i świadome aktualizacji projektu. Może to być trudne w przypadku outsourcingu, zwłaszcza jeśli oba zespoły znajdują się w różnych krajach. Różnice językowe, kulturowe i czasowe mają wpływ na komunikację. Jednak sukces projektu zależy wyłącznie od komunikacji. Blokady dróg, problemy programistyczne i zmiany wymagań mogą mieć druzgocący wpływ na projekt, jeśli nie zostaną przekazane szybko i jasno. Dzięki dostępnym obecnie narzędziom i technologiom nie ma powodu, aby zespoły się nie komunikowały. Jeśli nie możesz zaplanować spotkania twarzą w twarz, zadzwoń, wyślij wiadomość e-mail, zainstaluj pokój rozmów lub skorzystaj z internetowego narzędzia do przesyłania wiadomości. Bez względu na to, jak to zrobisz, współpracuj dalej.