Posted on: 25 lipca 2021 Posted by: Admin Comments: 0
Spread the love

Kiedy ktoś zaczyna zgłębiać ideę outsourcingu działu IT, zazwyczaj chce dowiedzieć się, dlaczego zleciłby outsourcing wsparcia IT, jakie usługi IT można zlecić i jakie są zalety outsourcingu wsparcia technicznego IT.

Dlaczego warto zlecić wsparcie IT?

  • Outsourcing wsparcia IT jest generalnie rozważany z jednego z czterech powodów:
  • Twój dział IT jest zbyt zajęty i/lub potrzebuje dodatkowej pomocy
  • Masz dość zarządzania wewnętrznym działem IT
  • Twój dział IT nie osiąga oczekiwanych rezultatów za inwestycję, którą dokonujesz
  • Chcesz obniżyć ogólne koszty wsparcia technicznego i uzyskać lepsze wyniki

Jakie usługi IT można zlecić na zewnątrz?

W dzisiejszych czasach prawie każde zadanie, które może wykonać wewnętrzny dział IT, można zlecić na zewnątrz. Nie oznacza to, że wewnętrzny dział IT nie ma wartości, ale potrzeby informatyczne dzisiejszych firm zmieniły się, co sprawia, że ​​outsourcing niektórych lub wszystkich zadań IT jest bardzo atrakcyjną opcją.

Możesz zlecić na zewnątrz wszystkie rodzaje usług IT, w tym między innymi:

  • Strategia IT, budżetowanie i planowanie technologii
  • Całodobowa pomoc techniczna na miejscu i zdalna obsługa użytkowników końcowych
  • Zalecenia technologiczne
  • Komitet Sterujący IT
  • Administracja sieci
  • Usługi wsparcia reaktywnego
  • Centrum Operacji Sieciowych
  • Zarządzanie poprawkami
  • Filtrowanie sieci
  • Usługi pomocy technicznej
  • Zapobieganie zagrożeniom bezpieczeństwa IT i ich usuwanie
  • Filtrowanie spamu
  • Instalacja sieciowa
  • Zarząd branży informatycznej
  • Wsparcie na miejscu i zdalne
  • Badanie pierwotnej przyczyny
  • Zarządzanie projektami IT
  • Odpowiedzialność za zadanie
  • Modernizacja infrastruktury
  • Wdrażanie technologii
  • Zarządzanie kopiami zapasowymi i administracja
  • Konfiguracja i szkolenie nowego użytkownika
  • Implementacja najlepszych praktyk
  • Chmura obliczeniowa
  • Zarządzanie siecią

Rodzaj outsourcingu działów IT, który przynosi najlepsze wyniki małym i średnim firmom z Polski, to zazwyczaj umowa o świadczenie usług zarządzania informacją o stałej opłacie. Umowy te występują w kilku odmianach, w zależności od tego, czego szukasz i czy chcesz zatrzymać wewnętrzny personel IT.

Najlepszy rodzaj zarządzania usługami IT zapewnia najlepsze możliwe wyniki IT przy odpowiedniej inwestycji.

Jakie są zalety outsourcingu wsparcia technicznego IT?

Istnieje wiele korzyści i zalet outsourcingu działu IT dostawcy zarządzanych usług IT.

Finansowa zachęta do osiągania wyników – dostawcy IT pracują na podstawie umowy, co oznacza, że ​​są zmotywowani finansowo, aby Cię uszczęśliwić. Ponadto ustalenia dotyczące stałej opłaty działają dla obu stron tylko wtedy, gdy sprawy są utrzymywane prawidłowo i nieprzewidziane problemy SIĘ NIE  zdarzają. Oznacza to, że Twoi pracownicy będą nadal pracować, ponieważ ich zespół IT pracuje sumiennie w tle, upewniając się, że wszystko pozostaje w doskonałym stanie.

IT to ich podstawowa kompetencja – Wszystkimi codziennymi zadaniami, takimi jak instalacja sprzętu i oprogramowania, systemów informatycznych, zadań związanych z bezpieczeństwem, administracja siecią, konserwacja, aktualizacje, zarządzanie technologią itp., zajmują się specjaliści IT. Wydali miliony dolarów, opracowując najlepsze praktyki i dostosowując narzędzia do zarządzania, więc Ty nie musisz.

Spójne wyniki – Outsourcerzy już zajmują się mierzeniem własnej działalności, więc w ich interesie biznesowym jest próba ciągłego ulepszania IT dla swoich klientów. Ponadto wyniki dostawców są zazwyczaj uważniej obserwowane niż wyniki pracowników, więc outsourcer musi być konsekwentnie doskonały.

Zasoby są szybko skalowalne. Jeśli naraz napotkasz kilka problemów, firma informatyczna będzie w stanie szybko przydzielić wielu przedstawicieli do jednoczesnego rozwiązywania problemów. Oznacza to, że wielu pracowników może jednocześnie uzyskać pomoc od różnych techników IT. A kiedy wszystko idzie gładko, nikomu nie płaci się za siedzenie i czekanie na dzwonek telefonu. Skraca to przestoje i poprawia wydajność pracowników.

Mają odpowiednich, przeszkolonych ekspertów do pracy. IT jako kategoria obejmuje wiele dyscyplin: bezpieczeństwo, chmura, pamięć masowa, komunikacja, sieci, ERP, EMR, oprogramowanie księgowe itp. Większość małych firm nie może sobie pozwolić na zatrudnienie ekspertów w każdym z tych obszarów. Zatrudnienie kogoś, kto jest specjalistą Help Desk i oczekiwanie, że będzie on zarządzał Twoją siecią, jest jak zatrudnienie maszynisty i oczekiwanie, że będzie on również zajmował się księgowością. Kiedy korzystasz z usług dostawcy zarządzanych usług IT, eksperci są łatwo dostępni, ponieważ koszt zatrudnienia każdego z nich rozkłada się na każdego z ich klientów.