Posted on: 24 lipca 2021 Posted by: Admin Comments: 0
Spread the love

Definicja i znaczenie outsourcingu IT

Outsourcing IT to strategiczne wykorzystanie zewnętrznych zasobów IT do obsługi zadań tradycyjnie wykonywanych przez zasoby wewnętrzne lub personel. Innymi słowy „outsourcing IT” to korzystanie z usług zewnętrznych dostawców (zewnętrzna firma informatyczna lub freelancer) w celu efektywnego dostarczania procesów biznesowych związanych z IT, usług aplikacyjnych i rozwiązań infrastrukturalnych w celu osiągnięcia wyników biznesowych. Prosty przykład Outsourcingu IT: „Firma A” zleca wykonanie korporacyjnej strony internetowej lub aplikacji mobilnej zewnętrznej „Firmie B” (dostawca Outsourcingu IT).

Rodzaje outsourcingu IT

Istnieje wiele rodzajów outsourcingu IT, definiowanych przez miejsce i sposób wykonywania zleconej pracy. Obejmują one:

Outsourcing oparty na projektach (tzw. outsourcing rozwoju oprogramowania, Nearshoring itp.). W tym przypadku firma dostarcza wszystkie informacje związane z projektem zewnętrznemu dostawcy outsourcingu, który zajmuje się rozwojem oprogramowania, zapewnianiem jakości i zarządzaniem projektami.

Outstaffing (tzw. body leasing). W przypadku modelu outstaffingowego firma kupuje czas pracowników od dostawcy outsourcingu IT. Zazwyczaj firma płaci stawki godzinowe lub miesięczne.

Otwarcie własnego Centrum Badawczo-Rozwojowego (aka: biuro/firma offshore). Niektóre firmy otwierają biuro w innym kraju (zwykle pod tą samą marką) i zatrudniają miejscowych ludzi do pracy dla firmy w biurze.

Niektóre firmy uwzględniają w tej definicji również następujący termin: homeshoring lub onshoring (pozwalający pracownikom pracować z domu, a nie z biura, fabryki lub powiązanego fizycznego miejsca pracy).

Dlaczego firmy zlecają usługi IT

Organizacje podpisują więź z wydajnymi i wyspecjalizowanymi usługodawcami, którzy ostatecznie stają się partnerami biznesowymi. Niejednokrotnie outsourcing polega na przenoszeniu pracowników z jednej firmy do organizacji outsourcingowych.

Usługi outsourcingu IT stają się w dzisiejszych czasach jedną z najpopularniejszych usług wśród mniejszych firm. A wraz z rosnącą popularnością większość firm preferuje outsourcing. Ale przed outsourcingiem odpowiednio poszukaj swoich wymagań.

Teraz najważniejsze pytanie brzmi: dlaczego firmy zlecają usługi IT?

Cóż, istnieje niezliczona ilość powodów, dla których firmy zlecają określone czynności biznesowe. Oto niektóre z najczęstszych przyczyn:

  • Zwiększenie koncentracji firmy
  • Dostęp do światowej klasy możliwości
  • Kontrolowanie i obniżanie kosztów operacyjnych
  • Zwiększenie wydajności czasochłonnych funkcji
  • Dystrybucja ryzyka z firmą partnerską
  • Zwiększenie wykorzystania zasobów zewnętrznych

Jednak te powody mogą nie wystarczyć do realizacji udanego programu outsourcingu. Zanim uściśniesz dłoń jakiejkolwiek organizacji outsourcingowej, ważne jest, aby sprawdzić, czy jesteś w stanie spełnić wszystkie wymagania udanego outsourcingu.

Oto kilka ważnych pytań, które należy zadać przed wyborem marki outsourcingowej:

Każda mała firma spotyka się z tym złożonym pytaniem, czy powinna zlecać na zewnątrz, czy nie. Często pojawiające się pytania to: czy powinieneś powierzyć firmie zewnętrznej dane swojej firmy, czy koszty są porównywalnie niższe niż zatrudnienie wewnętrznego personelu IT, czy ma sens powierzenie specjalistom ze szczególnym doświadczeniem i nie tylko.

Powody, dla których warto wybrać outsourcing IT

IT Dla małych i średnich firm przypisywanie określonego zadania projektowego lub usług zewnętrznym dostawcom jest czymś powszechnym. Biura outsourcingowe, pomoc dla klientów, wsparcie techniczne i konserwacja na miejscu – wszystko należy do tej konkretnej kategorii. Zgodnie z zarządzaniem IT, wiele firm IT korzysta z outsourcingu IT. Daje im dostęp do niedostępnych zasobów, takich jak dostęp do infrastruktury, możliwości personelu i inne istotne możliwości.

Outsourcing obniża koszty

Koszty są bardziej przewidywalne w przypadku outsourcingu. Na przykład; kiedy korzystasz z hostowanego serwera, co miesiąc oferuje on ustalanie wydatków w pewnych z góry ustalonych kwotach. Nie ma żadnych kosztów konserwacji ani wydatków na sprzęt poza stałymi kwotami. Oto niektóre z głównych powodów, dla których małe firmy outsourcingują IT:

Biegłość

Najczęstszym powodem outsourcingu jakiegokolwiek projektu jest posiadanie dostępu do wiedzy eksperckiej i doświadczenia, których obecni pracownicy mogą nie oferować. Najlepsze jest to, że nie musisz płacić za szkolenie swojego informatyka. To firma outsourcingowa, która szkoli dla Ciebie pracowników w zakresie najnowszych technik i programów.

Dostęp do zasobów globalnych

Istnieje wiele firm outsourcingowych, które mogą pomóc firmom bez dostępności pracowników, przestrzeni biurowej lub osobistego języka, aby obsługiwać klientów w różnych strefach czasowych w ciągu dnia.

Oszczędności

Oszczędności wynikające z outsourcingu mogą być naprawdę dramatyczne. Według badań ponad 80% firm zatrudniających mniej pracowników odniosłoby znaczne oszczędności z samego outsourcingu zarządzania pocztą e-mail. Firmy IT mają możliwość oferowania dostępu do sprzętu i usług po bardzo niskich kosztach, niż Twoja firma może ponieść, aby uzyskać je samodzielnie.

Oprogramowanie outsourcingowe i IT Plusy i minusy:

Konkretne firmy, które stale się rozwijają, przenoszą i inicjują nowe projekty lub łączą się z innymi organizacjami, korzystają z czynnika elastyczności. Zamiast zatrudniać nowe osoby do tymczasowych projektów, lepiej jest, jeśli firma zleci na zewnątrz zasoby na określone okresy czasowe.

Bez wątpienia outsourcing IT ma też swoje wady. : zaufanie do dostawcy zewnętrznego może spowodować poważne problemy z bezpieczeństwem. A outsourcing z pewnością nie jest lekarstwem na wszystko. Jeśli Twoja firma boryka się z problemami związanymi z technologią, pracownicy zewnętrzni mogą mieć to samo. Wtedy mogą pojawić się pewne trudności w zarządzaniu wewnętrznym, takie jak nieefektywna komunikacja, słaba konstrukcja systemu, brak skalowalności i inne. . I wszystkich tych problemów nie da się naprawić z dnia na dzień.

Sugeruje się, aby zadać sobie pytanie, dlaczego decydujesz się na outsourcing przed skorzystaniem z tego pomysłu. Jeśli chcesz wykorzystać jakiś ekstremalny poziom korzyści, prawdopodobnie grasz w tym dobrze. Dzieje się tak głównie dlatego, że nie jesteś w stanie samodzielnie zarządzać problemami lub przetwarzać rzeczy. Lepiej jest zająć się każdym drobnym problemem przed zaangażowaniem jakiejkolwiek strony trzeciej.

Jakie funkcje IT można zlecić na zewnątrz?

Kiedy już wiesz, że potrzebujesz jakiejś osoby trzeciej do przyłączenia się do Twojej firmy, pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest to, co możesz zlecić na zewnątrz. Oto odpowiedź na tę złożoność.

Według badań jedną z najczęściej zlecanych na zewnątrz kategorii jest odzyskiwanie danych po awarii, operacje centrów i funkcje projektowania stron internetowych w handlu elektronicznym. Istnieje wiele firm, które rozpoczynają podstawowe usługi wsparcia outsourcingu. W końcu zaczynają one uwzględniać bardziej zaawansowane operacje w umowach outsourcingowych. Firmy outsourcingowe IT oferują również usługi takie jak ochrona antywirusowa, odzyskiwanie danych, tworzenie kopii zapasowych danych, zarządzanie e-mail marketingiem oraz architektura sieci.

Oto niektóre z typowych operacji, które są zlecane na zewnątrz przez małe i średnie przedsiębiorstwa.

Przykłady outsourcingu IT:

Wsparcie w biurze

Firmy IT mogą przeprowadzać regularne konserwacje i codzienne naprawy oprogramowania komputerowego, sprzętu lub urządzeń sieciowych.

Zarządzanie i planowanie strategiczne

Zewnętrzne firmy IT mogą pełnić funkcję CEO lub konsultanta ds. zarządzania dla poszczególnych inicjatyw lub projektów.

Zarządzanie hostingiem

Hosting aplikacji lub serwerów jest równoległy z wynajmem konkretnego programu lub oprogramowania od firmy outsourcingowej. Możesz skorzystać z serwera współdzielonego lub zapłacić za korzystanie z własnego serwera dedykowanego. Jest to jedna z najpopularniejszych opcji dla firm, którym brakuje umiejętności lub zasobów do samodzielnej aktualizacji lub konserwacji oprogramowania.

Outsourcing centrów danych

Ponieważ centra danych potrzebują więcej zasobów, niż większość firm może nie być w stanie zaoferować, przechowywanie i przetwarzanie danych to tylko niektóre z typowych zastosowań outsourcingu IT.

Co zlecić na zewnątrz

Prawdopodobnie zlecasz już niektóre kluczowe obowiązki biznesowe, takie jak administrowanie płacami lub sprawdzanie przeszłości i kryminalne przy zatrudnianiu. A w dzisiejszych czasach praktycznie każde zadanie można zlecić na zewnątrz, mając wielu wykwalifikowanych specjalistów, którzy opuszczają środowisko korporacyjne, by pracować jako kontrahenci lub freelancerzy. Niemniej jednak to, że możesz zlecić pracę, nie oznacza, że ​​musisz.

Czy outsourcingujesz tylko dlatego, że nie lubisz wykonywać jakiejś konkretnej pracy? Cóż, nie rób tego! Czasami są rzeczy, których możesz nie chcieć, ale mogą one być ważne dla Twojej podstawowej działalności.

Zanim sporządzisz listę zadań, które musisz wygospodarować, przyjrzyj się uważnie swojej firmie i rozważ swoje wartości, a także mocne strony. Małe firmy muszą rozpoznać swoje podstawowe możliwości i kompetencje. Muszą skupić się na zarządzaniu talentami, badaniach i rozwoju oraz zasobach. Jeśli nie zostanie to odpowiednio wykonane, biznes może nie być w stanie zaoferować niczego, czego ich konsumenci nie mogliby dostać nigdzie indziej. Mała firma, która zwraca uwagę na projektowanie produktów, nie może wspierać żadnego outsourcingu, takiego jak wewnętrzne projekty rozwoju lub inne działania projektowe. Powinni jednak zbadać wszystkie perspektywy outsourcingu rozbieżnych procesów, takich jak IT, usługi płacowe i tak dalej. .

W związku z tym outsourcing funkcji kadrowych ma wiele wymiernych korzyści, ale decyzję o outsourcingu należy podejmować lekko. Koszt nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na jakąkolwiek decyzję. To może nie być właściwe dla wszystkich. A jeśli próbujesz dowiedzieć się, czy powinieneś zlecić na zewnątrz, czy nie, ustal problemy, które istnieją w teraźniejszości. Sprawdź również, czy masz wiedzę specjalistyczną, aby rozwiązać problem we własnym zakresie. Dodatkowo wprowadzenie nowych procesów lub outsourcing działu kadr również może przynieść dużą zmianę. Ważne jest, aby znaleźć zespół kadr, który poświęci odpowiednią ilość czasu na cały ten proces. Czas spędzony na początku może być przeznaczony głównie na wybór idealnych outsourcingowych konsultantów HR dla Twojej organizacji. Opłaci się to na dłuższą metę.